Rozwijaj z nami swój dział marketingu!

Dynamiczny postęp technologiczny, szybko zmieniające się zachowania konsumentów oraz tworzenie nowych modeli biznesowych na rynku wymuszają na specjalistach branży marketingowej nieustanny rozwój i konieczność aktualizowania swojej wiedzy. Jak rozwijać zespół działu marketingu, żeby odnosił coraz lepsze efekty i wprowadzał skuteczne rozwiązania sprzedażowe?

empower

 your team

Jedną ze sprawdzonych najbardziej efektywnych metod jest kontakt z praktykami, wymiana wiedzy, doświadczeń i praca nad wyzwaniami z jakimi obecnie mierzy się firma.

Wiemy, jak organizować efektywną pracę projektową w obszarach marketingu i sprzedaży, sami pełnimy funkcję zewnętrznego działu marketingu, dlatego zapraszamy do podjęcia współpracy w zakresie szkoleń dla wewnętrznych działów marketingu, podczas których:

  • pomagamy zrozumieć i wprowadzić zmiany w organizacji pracy danego działu,
  • budujemy zespołowe podejście – niezwykle istotne w efektywnej pracy kreatywnej i osiąganiu coraz wyższych wyników sprzedażowych,
  • dzielimy się najlepszymi praktykami z obszarów marketingu i sprzedaży, które wpływają pozytywnie na efektywność i efekty pracy.
Szkolenia, które możemy poprowadzić dla Twojego wewnętrznego działu marketingu, to:

Marketing strategiczny w organizacji

To szkolenie jest dla Ciebie jeśli:

  • produkt / usługa, którą sprzedajesz została wprowadzona na rynek kilka lat temu i zauważasz znaczące spadki zainteresowania klientów i sprzedaży,
  • sprzedajesz swoje produkty / usługi bez zaplanowanej strategii,
  • masz poczucie, że Twoi klienci to przypadkowa grupa osób, o której niewiele wiesz.

Podczas szkolenia będziemy projektować strategiczne działania komunikacyjne dla produktów i usług, w tym:

  • przeanalizujemy obecne działania marketingowe w kontekście ogólnych zasad tworzenia strategii marketingowej,
  • zbadamy wizję i misję organizacji oraz umiejscowienie produktu na mapie działań strategicznych organizacji,
  • określimy kto jest klientem idealnym vs. kim jest klient obecny / przedstawimy zasady tworzenia persony / podstawy analizy ścieżki customer journey,
  • opracujemy brand strategy – przeprowadzimy analizę czynników budujących siłę brandu,
  • określimy cele biznesowe i strategiczne marki, w tym wytyczne tworzenia i ich realizacji.
  • pokażemy jak efektywnie wykorzystywać narzędzia marketingowe niezbędne do realizacji działań strategicznych (m.in. social media, marketing automation, UX – w zależności od typu produktu/usługi),
  • omówimy w jaki sposób prowadzić analizę i ewaluację działań marketingowych.

Efektywne zarządzanie projektami marketingowymi

To szkolenie jest dla Ciebie jeśli:

  • zauważasz, że na spotkaniach omawiacie cały czas te same tematy, praca nie posuwa się do przodu, a odpowiedzialność za realizowanie zadań się rozmyła;
  • Twój zespół urósł w ostatnim czasie i potrzebujesz na nowo poukładać w nim procesy;
  • Twój zespół współpracuje interdyscyplinarnie z innymi działami i chcesz aby ta współpraca przebiegała sprawnie dla wszystkich zaangażowanych stron.

Podczas szkolenia będziemy skupiać się na tym, jak maksymalnie wykorzystać zasoby działu marketingu i uporządkować jego pracę. Będziemy poruszać takie tematy jak:

  • efektywność osobista i zespołowa w zarządzaniu pracą własną w dziale marketingu,
  • jasne cele, zwinne realizacje – jak ułatwiać sobie i innym złożoną pracę projektową?
  • kreatywność i kreacja – jak efektywnie zarządzać procesem kreatywnym zespołu marketingowego (zasady efektywnej pracy twórczej z działem graficznym/wizualnym/wideo),
  • zasady efektywnej pracy zespołów interdyscyplinarnych – jak mądrze łączyć i wymagać w różnorodnym środowisku branżowym?
  • outsourcing – co i kiedy warto delegować poza dział marketingu?

Marketing relacji i jakości

To szkolenie jest dla Ciebie jeśli:

  • budujesz społeczność wokół swojej marki i chcesz podnieść jej zaangażowanie;
  • czujesz, że klienci, którzy reagują na komunikację marki odbiegają od grupy, którą chcesz do siebie przyciągać;
  • chcesz podnieść doświadczenie sprzedażowe, posprzedażowe i reklamacyjne w swoim przedsiębiorstwie.

Ze szkolenia dowiesz się jak budować angażującą komunikację i grupy lojalnych klientów / ambasadorów marki, wykorzystując zasoby organizacji? Szkolenie dedykujemy markom nastawionym na relacyjne i jakościowe podejście do działań marketingowych. Podczas tego szkolenia analizujemy elementy komunikacji pogłębiając poniższe obszary:

  • marketing relacji – jak budować w firmie dojrzałe podejście relacyjne,
  • analiza ścieżki klienta – jak badać i mierzyć jakościowo doświadczenia klienta/użytkownika na różnych etapach lejka sprzedażowego?
  • relacyjne Biuro Obsługi – jak szkolić BOK tak, aby wpływał pozytywnie na doświadczenie klienta
  • sytuacje trudne – jak wykorzystywać sytuacje trudne (reklamacje, niską retencję) jako szansę na rozwój produktu / usługi?

Content marketing

To szkolenie jest dla Ciebie jeśli:

  • Twój zespół samodzielnie tworzy kreacje do kanałów komunikacji, oraz
  • szukasz nowych sposobów na tworzenie angażujących treści;
  • chcesz otworzyć nowy kanał komunikacji w nieznanym dotychczas medium.
Na szkoleniu poszukamy odpowiedzi na pytanie: jak tworzyć treści, które będą budzić zaangażowanie i sprzedawać?

Warsztat content marketingu to bardzo twórczy czas, podczas którego wprowadzamy uczestników w aktywne poszukiwanie własnej, twórczej drogi opartej o możliwości wszystkich dostępnych kanałów komunikacji: social media (Facebook, Instagram, YouTube, Pinterest, TikTok), kampanii outdoorowych, materiałów drukowanych i wielu innych z zastosowaniem zasad tworzenia:

  • angażujących treści tekstowych (podstawy copywritingu)- w tym storytellingu i marketingu wartości,
  • kreacji graficznych – w szczególności ogólnych zasad tworzenia ciekawych i spójnych treści graficznych,
  • kreacji wideo i możliwości ich tworzenia w bezpłatnych aplikacjach.
Warsztat z content marketingu jest dedykowany dla zespołów, które samodzielnie tworzą wszystkie treści do swoich kanałów komunikacji marki.
Szkolenia zawsze poprzedza kontakt z kierownikiem / managerem działu marketingu / CMO, często również z zespołem w celu sprecyzowania potrzeb szkoleniowych i preferowanych metod pracy. Szkolenia i warsztaty prowadzimy stacjonarnie (w Chorzowie, Katowicach) lub online.